Noul Facebook Interests: organizarea posturilor in liste

de: Alexandru Rizea
09 03. 2012

Cea mai buna metoda pentru a putea urmari mult mai usor continutul de pe Facebook postat de prieteni, de vedetele preferate sau de companiile la care sunteti abonati poarta numele de Interests (sau Interese), incepand de azi.

Asadar, noua functie Facebook, Liste de Interes, agregheaza informatiile pe care le doriti din sursele la care sunteti abonati. Desi functioneaza la fel de bine cu prieteni, listele au fost gandite initial pentru a facilita urmarirea informatiilor pe diverse topicuri.

Partea interesanta vine din modul in care interactionati cu aceste liste: le puteti crea, puteti modifica unele propuse de Facebook sau puteti pur si simplu sa luati liste gata facute de la prieteni sau de la diverse entitati.

Asemanarea acestui concept cu Google+ este ca, in momentul in care adaugati pe cineva in listele de interes acea persoana nu trebuie sa fie prieten, aici facandu-se de fapt o distinctie intre a face pe cineva prieten si a te abona la informatiile pe care le posteaza pe propriul wall.

Diferentele par superficiale, dar la capitolul reclame se inregistreaza de fapt ruptura. Daca sunteti abonati la o companie, artist sau orice altceva, acea entitate nu poate posta la voi reclame, pe wall-ul aferent listei respective. In schimb, daca v-ati facut prieten o astfel de organizatie, dupa care ati adaugat-o sau nu intr-o lista de interes, in acel moment puteti primi reclame de la respectiva organizatie pe wall.

Vi se pare greoaie o astfel de functie? Dar utila? Din punctul meu de vedere, nici Timeline-ul nu ar fi avut o rata de adoptie atat de mare daca nu ar fi fost mai mult sau mai putin „bagat pe gat”, cel putin in cazul paginilor de companie.